Μπαράζ στοχευμένων τροχονομικών ελέγχων πραγματοποιήθηκε το διάστημα από 15 έως 21 Ιουνίου 2026 στη Στερεά Ελλάδα, στο πλαίσιο της πανελλαδικής εκστρατείας «Μηδενικής ανοχής στη μη χρήση κράνους».
Συνολικά διενεργήθηκαν 735 έλεγχοι και βεβαιώθηκαν 59 παραβάσεις, εκ των οποίων οι 56 αφορούσαν οδηγούς (ανάμεσά τους 3 εργαζόμενοι σε delivery) και 3 επιβάτες. Ειδικότερα στη Φθιώτιδα, οι αρχές προχώρησαν σε 174 ελέγχους βεβαιώνοντας 5 παραβάσεις (3 σε δίκυκλα και 2 σε πατίνια).
Το πλέον ανησυχητικό στοιχείο της εξόρμησης είναι ότι περισσότερες από τις μισές κλήσεις αφορούσαν χρήστες Ε.Π.Η.Ο. (ηλεκτρικά πατίνια). Συνολικά βεβαιώθηκαν 30 παραβάσεις σε πατίνια, με τη μερίδα του λέοντος να εντοπίζεται σε Βοιωτία (14) και Εύβοια (14), ενώ 2 καταγράφηκαν στη Λαμία. Πρόκειται κυρίως για νεαρά άτομα που αγνοούν βασικούς κανόνες του ΚΟΚ, κινούμενα εντελώς απροστάτευτα στους δρόμους.
Παρά την αυστηροποίηση της νομοθεσίας, η συμμόρφωση παραμένει χαμηλή, την ώρα που τα διοικητικά πρόστιμα είναι ιδιαίτερα υψηλά:
Οδηγός & Επιβάτης δικύκλου: $350$ ευρώ πρόστιμο και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 30 ημέρες στον οδηγό (το ίδιο ισχύει αν ο οδηγός επιτρέπει στον επιβάτη να μετακινείται χωρίς κράνος).
Οδηγός ηλεκτρικού πατινιού (Ε.Π.Η.Ο.): $30$ ευρώ διοικητικό πρόστιμο.
Η νέα αυτή «μόδα» των ηλεκτρικών οχημάτων, σε συνδυασμό με την έλλειψη οδηγικής παιδείας και τη μη χρήση κράνους, αυξάνει κατακόρυφα τον κίνδυνο σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων στην άσφαλτο της περιοχής μας.

